SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
Sosyal
medya platformları şirketlerin, markaların ya da kişilerin kendilerini hedef
kitlelerine dilediği gibi anlatabildiği, internet üzerindeki platformların
genel adıdır. Bu tanım göz önüne alındığında sosyal medyanın bu kadar çok
kullanılmasındaki nedenler de kolaylıkla anlaşılabilir. Kişiler ya da markalar
sosyal medya üzerinden hedef kitlesine göreceli olarak bir ücret ödemeden
kolaylıkla ulaşabiliyor. Daha da önemlisi insanlarla algısını, tarzını,
düşüncesini paylaşabiliyor.
Bunun
yanında markalar söylemek istediklerini en iyi yansıtacak sosyal medya
platformlarını da seçme özgürlüğü yakalıyorlar. Fotoğraflar üzerinden tanıtım
yapmak isterse Instagram’ı, sadece videolarla yansıtmak istediğinde Youtube’u,
tamamen kurumsal olmak için Linkedin’i ya da eğlence odaklı olmak için
Snapchat’i seçebileceği gibi hepsi içinse Facebook’u tercih edebiliyor.
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl
Yapılır ?
hedef kitleyi belirlemek sosyal medya yönetimi için en
önemli noktadır. yaş aralığı, ilgi alanları,cinsiyet, belirlenen kitlenin
bilinmesi gereken önemli özelliklerinden biridir.
Dikkat edilmesi gereken faktörler şunlardır ;
- Hedef Kitle Belirlemek: Sosyal medya yönetiminin
en önemli faktörü hedef kitle belirlemektir. Hedef kitleyi özel
hissettirebilmek için doğum günlerini kutlayabilir, özel günlerde hediye
göndererek dikkat çekebilirsiniz.
- Rakip Analizi: Rekabet açısından çok
önemli bir unsurdur. Rakiplerin güncel hareketlerini takip eder.
Rakiplerinizin gönderilerinden daha baskın ve dikkat çekici içerikler
paylaşmanız gerekir. Sosyal medyanızı her zaman rakiplerinizden daha aktif
kullanmanız gerekir. Aktif kullanırken de doğru içeriklerle desteklemelisiniz.
- İçerik Yönetmek: İçerik yönetimi sosyal
medya yönetiminin en temel öğesidir. Nitelikli bir sosyal medya
danışmanı markanızın veya temsil ettiğiniz kişinin, arama
motorlarında üst sırada çıkmasına katkı sağlar. Bunu başarabilmek için
içerikleriniz orijinal ve anlaşılır bir şekilde olmasıdır. İçeriklerinizi
tespit ederken hedef kitlenizin dikkatini çekecek gönderileri tercih
etmelisiniz. Bu gönderileri de anlaşılır olarak aktarmayı amaçlamanız
gerekir. Bu şekilde hedef kitleye daha hızlı ulaşmış olursunuz.
- Reklam Yönetimi: İnternette reklamlar gün
geçtikçe daha fazla kullanılmaktadır. Hesabınızda, içeriklerinize reklam
vererek daha fazla hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Yapılan reklamlar
sayesinde markalar daha fazla tanınma şansı elde eder. Hedef kitleniz genişleyeceği
için daha fazla kişiye hitap etmiş olursunuz. Bu da size daha fazla reklam
gelmesi demektir. Bununla birlikte hem kazancınız artmış hem de daha fazla
hedefe hitap etmiş olursunuz. Bu sebeple sosyal medyada reklam yönetimi gelişmek ve büyümek isteyen
her markanın kullanması gereken bir yöntemdir.
- Analiz: Sosyal medya platformunda yapılan her türlü paylaşımın hedefine ulaşıp ulaşmadığı kontrol edilmelidir. Analiz bu alanda çok önemlidir. Çünkü günlük, haftalık veya aylık raporlar alınıp, bu raporlara göre yöntem değiştirmek gerekebilir. Bu analizler sonucunda başka alternatifler düşünmek ve reklam bütçenizi arttırmanız da gerekebilir.