KURUMSAL KİMLİK
Kurumsal Kimlik Nedir ve
Nasıl Oluşturulur?
Kurumsal kimlik olarak
nitelendirilen kavram aslında adından da rahatlıkla anlaşılacağı gibi bir
firmanın, kurumun, vakfın ya da bu tip başka oluşumların hem şirket içinde hem
de şirket dışında duruşunu, davranışını, imajını temsil eden kavram, yani şirketin
kimliğidir.
Bir başka deyişle kurumsal kimlik firmanın iç ve dış dünyadan görünen
yüzüdür. Kurumsal kimlik firmalarda ortaya çıkabilecek olan kimlik
kargaşasını yok eder. Aynı zamanda iyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik
firmaların, müşterilerin ya da hitap edilen hedef kitlenin gözünde prestij
kazanmalarını, firmaların saygınlığının artmasını sağlar. Ayrıca, etkili ve
akılda kalıcı şekilde oluşturulmuş bu kimlikler firmalar tarafından da
özümsendiğinde, müşterilerin gözünde firmalara olan güveni artırarak,
firmaların akıllarda daha çok yer etmesine olanak sağlar.
Neden Kurumsal Kimlik
Oluşturulmalıdır?
Ticaret,
günümüzde her zamankinden daha sert bir rekabet ortamına dönüşmüş durumda.
Kurumsal kimlik de önemi her geçen gün artan bir kavramdır. Bu zorlu koşulların
gerekliliklerini yerine getirmeyen markalar, zaman zaman anlık parlamalar
gösterse de orta veya uzun vadede rakiplerinin gerisinde kalmaya mahkûmdur. Bu
koşullara bağlı olarak tutarlı ve başarılı bir kurumsal kimlik oluşturmak, es
geçmemeniz gereken bir değer hâline gelmiştir.
Kurumsal kimlik oluşturarak;
- Özgünlüğünüzü
yansıtıp markanıza yönelik algıyı güçlendirirsiniz.
- Farklılığınız
ile rekabette öne geçersiniz.
- Markanızın
faaliyetleri verdiği mesajı daha tutarlı hâle getirirsiniz.
- Müşterilerinizin
markanız ile kurduğu ilişkiyi sağlamlaştırarak sadakat duygusu
yaratırsınız.
- Kurum
kültürü oturtarak çalışan bağlılığını üst seviyeye çıkarırsınız.
Kurumsal
Kimlik Oluşturma Aşamaları
Kurumsal kimlik
oluşturma aşamalarını beş
temel aşama olarak inceleyebiliriz.
Bunlardan ilki, tasarım süreci başlamadan önce, yapılacak olan tüm
işlerin belirlenmesi ve onaylanması aşamasıdır. Firmalar öncelikli olarak ne
istediklerine karar vermelidirler ki tasarım sırasında da uzmanların işini
kolaylaştırsınlar.
İkinci aşama ise zamanlamadır.
Bu tasarımlar oluşturulurken belli bir zamana sadık kalınması gerektiği gibi,
oluşturulacak olan tasarımın çağa uygun olması ve çağın beklentilerin,
karşılıyor olması, firmanın geçerliliği ve çağdaşlığı açısından oldukça
önemlidir.
Üçüncü aşama ise sunum
aşamasıdır. Uzmanlar tarafından hazırlanan sunumlar, kullanılmadan önce
elbette ki firma yetkililerinin onayını almalıdır.
Dördüncü aşamamız düzeltme
aşamasıdır. Sunumlar yapıldıktan sonra eğer yetkililerce gerekli görülmüşse,
tasarımlar üzerinde değişiklikler yapılabilir ve tasarım firmanın isteğine
uygun hale getirilir.
Son aşamamız, artık onaylanan tasarımın gerekli tüm alanlarda basılması
ve yayılması aşamasıdır. Burada zamanlama ve öncelikle hitap edilecek kitlenin
belirlenmesi oldukça önemlidir. Aksi taktirde firma prestij kaybına uğrayabilir
ya da beklediği etkiyi göstermeyebilir.
Kurumsal
kimlik olarak nitelendirilen kavram aslında adından da rahatlıkla anlaşılacağı
gibi bir firmanın, kurumun, vakfın ya da bu tip başka oluşumların hem şirket
içinde hem de şirket dışında duruşunu, davranışını, imajını temsil eden kavram,
yani şirketin kimliğidir.
Bir başka deyişle
kurumsal kimlik firmanın iç ve dış dünyadan görünen yüzüdür. Kurumsal
kimlik firmalarda ortaya çıkabilecek olan kimlik kargaşasını yok eder.
Aynı zamanda iyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik firmaların, müşterilerin ya da
hitap edilen hedef kitlenin gözünde prestij kazanmalarını, firmaların
saygınlığının artmasını sağlar. Ayrıca, etkili ve akılda kalıcı şekilde
oluşturulmuş bu kimlikler firmalar tarafından da özümsendiğinde, müşterilerin
gözünde firmalara olan güveni artırarak, firmaların akıllarda daha çok yer
etmesine olanak sağlar.